Obsługa informatyczna

Obsługa informatyczna – wdrażanie zmian IT bez ryzyka

Gdy zmiany są źle zaplanowane, przetestowane i zakomunikowane firmie, istnieje znaczne ryzyko, że nowo wdrożona zmiana może spowodować poważne przerwy w działalności lub świadczeniu usług. Proces zarządzania zmianą ITIL opisuje system zapewniający, że organizacja IT może wdrażać nowe zmiany w środowisku IT w sposób, który ogranicza lub usuwa ryzyko uszkodzenia firmy przez zmianę.

Popraw standaryzację

Sformalizowane role Virtline, procesy i zasady współpracują ze sobą, aby tworzyć i wspierać proces zarządzania zmianami, który jasno komunikuje się z klientami, zatwierdza zmiany za pośrednictwem odpowiedniego kanału w oparciu o ich potencjalny wpływ i identyfikuje możliwe problemy ze zmianami na etapie projektowania — na długo przed ich manifestacją we wdrożeniu.

Tworzenie odpowiedzialności poprzez standaryzację usług jest cechą definiującą zarządzanie usługami IT, która pomaga organizacjom IT poprawić zgodność z politykami IT i procedurami świadczenia usług. Jednym z głównych celów ITSM jest standaryzacja świadczenia usług w firmie poprzez wdrożenie funkcji takich jak IT service desk wraz z formalnie udokumentowanymi procesami dostarczania każdego rodzaju usług IT.

Oprogramowanie do zarządzania usługami IT umożliwia również menedżerom IT śledzenie działań operatorów oraz sposobu reagowania na incydenty lub zgłoszenia serwisowe. Funkcje te zapewniają wysoki poziom wglądu w sposób świadczenia usług przez organizację IT. Menedżerowie IT mogą przeglądać zapisy incydentów, aby sprawdzić, czy usługi są świadczone w całej firmie spójnie oraz zgodnie z zasadami i procedurami.

Popraw odpowiedzialność w funkcjach biznesowych

Funkcje biznesowe to czynności wykonywane przez przedsiębiorstwo. Można je podzielić na funkcje podstawowe, czyli czynności mające na celu przynoszenie dochodu, oraz funkcje pomocnicze, które służą wspieraniu i usprawnianiu funkcji podstawowych. Samo IT jest kluczową funkcją wsparcia w większości firm, zwłaszcza tych, w których organizacja IT przyjęła ITSM, aby ściślej dostosować swoje działania do biznesu.

Zarządzanie usługami IT obejmuje wdrażanie procesów monitorowania aktywności w sieci i infrastrukturze IT organizacji oraz wykrywanie naruszeń firmowych polityk bezpieczeństwa.